Här igen

Så jag stötte på en blogg som heter brunneten.se  och jag kommer att länka den nedanför! 
men de va ett inlägg som jag har svårt att släppa, ja helt enkelt svårt att sluta tänka på och jag lägger länken här:
http://brunetten.se/2014/01/08/om-ombytta-roller-i-valdtakt-vad-hade-han-pa-sig-da/
Tycker att de är tänkvärt! 
jo men tänkt så här, om vi bara drar ett exempel.
En tjej blir utsatt för ett sexuellt övergrepp, efter de dyker upp efter de kan vara allt från känslor och sen kommer de upp tusentals frågor som snurrar i huvudet!
tänk om de va mitt fel?
vad gör jag nu?
hur ska jag någonsin kunna berätta detta för någon?
sen står man där och kanske måste dra ett beslut, ska jag anmäla de?
om man nu har modet att åka till en polisstation och anmäla, så ska man sitta där och berätta vad som har hänt och kanske om man vet vem han eller dom var som har utsatt dig för detta.. men även frågor som:
vad hade du på dig?
va du full?
va sa du till honom?
hur mycket motstånd gjorde du?
 
va ska de spela för roll hur dina kläder ser ut! man skulle väl förfan kunna gå runt utan kläder utan att man ska bli på hoppad!  
men så är de inte i den fula verkligheten vi lever i..
 
men om man skulle vända på allt och de kulle låta så här:
 
ett våldtäksoffer söker upp den som våldtog henne..
och frågan om klädseln dyker upp, 
vad hade han på sig?
 
”Hade han en fleecejacka på sig?! Då är det hans eget fel eftersom han var klädd i så lättantändligt material. Han bad ju nästan om att någon skulle sätta eld på honom.”
 
”Han var förmodligen full också. Att dricka alkohol ökar alltid risken att någon ska vilja sätta eld på dig.”
 

”Vadå, stod han bara där i elden och var helt paralyserad? Vill man inte bli uppeldad så måste man ju göra mer motstånd och visa tydligt att man inte vill. Säga nej mer än 30-40 gånger, minst.”

 dom här citaten är tagen från länken i början på inlägget.
 
kram på er och sköt om er! <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

cajsabloom.blogg.se

To see a world in a grain of sand

RSS 2.0