små funderingar

Så jag satt och tittade runt lite på olika sidor som handlar om kläder och mode, och om de är nått som jag fastnat på är att allt, och då menar jag ALLT ser näst in till lika ut och de kanske låter elakt men om man stannar upp så när man går på stan och ser sig om kring så finns de olika grupper av människor men i dessa grupper så är har alla samma typ av kläder på sig..
Men vad hände med orginaliteten och hitta sin egenstil?
jag tycker att de är så himla tråkigt att se.. men de kanske bara är jag?
men de som stör mig mest av allt är att om man inte passar in och ser ut som alla andra så får man skit, eller så får man de sagt bakom ryggen! de sabbar så mycket!
hitta dig själv och bli inte en robot, så det är mycke roligare att bara vara sig själv och ingen annan!
 
jag kan själv erkänna att under mina högstadie tider hade jag mycket svårt med mig själv och viste inte riktigt vem Cajsa va. men nu vet jag.
de kommer alltid motgångar genom livet! men de som var en av de jobbigaste för mig var genom högstadiet, när jag skulle börja 6an bytte jag skola och de var inte bara svårt för att man hade så många kompisar där men för att allt var så annorlunda på den nya skolan..
när man kommer som ny är de ju alltid svårt för man vill ju passa in! 
och jag försökte allt.. klä mig som de andra och fixa håret som alla andra, helt enkelt se ut och bete mig som de andra!
så efter ett tag gav jag bara upp, la aldrig ner nån tid på mig själv, hade bara mössa stora mjukis byxor och pappas stora tjocktröjor!
 
när jag började gymnasiet och fick komma bort från örnskölsvik så började jag långsamt att hitta mig!
så idag vet jag vem jag är och vill vara jag har hittat Cajsa Blom.
 
 
English

So I sat down and looked around a bit on different pages about clothes and fashion,  and i think  everything , and I mean EVERYTHING looks next to the similar and they may sound cruel but if you  stop for a sec when you walk around town and look around if there are different groups of people but in these groups so everyone has the same type of clothes on ..
But what happened to originality and find their own style ?
I think its so sad to see .. but may its just me ?
but what bothers me most of all is that if you do not fit in and look like everyone else , you get shit, and talk behind your back ! that fucks up so much!
find yourself and do not be a robot , so it 's much more fun to just be yourself and no one else !

I can admit to myself  that a had a hard time finding my self, I had very hard time to find myself and did not know really who am I? but now I know .
they will always be setbacks in life ! but that was one of the hardest for me was through high school, when I started sixth grade i changed school and that were not only difficult because you had so many friends at my old school, but because everything was so diffrent at the new school ..
when you are new at a school , they are always difficult because you want the fit in!
and I tried everything .. dress like the others and do my hair like everyone else, simply to look and behave like the others!
so after a while, i just wantet du give upp so i did, because they bullied me, soi only used cap large -sized sweatpants and my daddy's big thick sweaters!

When I started at my third school i started to feel better! I just had to get away from örnskölsvik I started slowly finding me!
so today I know who I am and want to be I have found Cajsa Blom.

love you lots!
 
 


Kommentarer
Emsi

Word!

2013-10-24 @ 16:48:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

cajsabloom.blogg.se

To see a world in a grain of sand

RSS 2.0