tanken har slagit mig!

så förra veckan fick jag en inbjudan på facebook till nått som heter plåsterkampanjen.
plåsterkampanjen är en kampanj typ som rosa bandet men den handlar om dom med psykisk ohälsa och de va då  de slog mig! de pratas sällan om psykisk ohälsa öppet..
Psykisk ohäsla förknipas ofta med allvarliga psykiska störningar och så är inte fallat alla gånger...
de kan vara allt från en liten depression till en allvarlig psykisk störning.
 
men de finns många som tror att de är nått allvarligt fel på en om man går och pratar med en psykolog, men de är de inte! varför är de så? kan någon snälla förklara de för mig? För de är nått jag inte förstår mig på!
Att gå och prata med nån är de inget fel på, de är bra att prata ut, och då menar jag inte att prata med en kompis eller så (de är ju bra med)  men att prata med nån som man inte ha en relation till. och om man går och håller allt inne så kan jag lova att en dag så kommer allt bara att explodera och de kommer bli miljoner gånger värre än va de är.
De finns ingen som kan säga att dom aldrig haft de svårt, de finns många som haft de svårt hemma eller kanske varit mobbad, de finns ingen som är perfekt!
men jag ville bara hjälpa till att sprida plåsterkampanjen för psykisk ohäsla  behöver inte vara så tabubelagt!
 
In English

Then last week I received an invitation on Facebook to reach called patch campaign.
patch campaign is a campaign type that pink ribbon but it 's about them with mental illness and then it hit me ! they rarely talk about mental illness openly ..
Mental illness associate often with serious mental disorders and so is not like that all times ...
they can be anything from a small depression to a severe mental disorder.

but many think its seriously wrong with you if you go talk to a psychologist , THERE'S NO WRONG WITH IT! why does people think so? can someone please explain it to me?  it's something I can not understand!
To go and talk to someone, it's good to talk it out , and I do not mean to talk to a friend or so ( thats fine to ) but to talk to someone who can not have a relationship with . and if you go and keep everything in, I can promise you that one day it will all just explode and that little problem will be a million times worse then it was.
there's no one who can say that they never had a difficult time, it's many who have had the difficult home or might have been bullied, they are nobody 's perfect!
but I just wanted to help spread the patch Campaign for Mental illness need not be so taboo !

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

cajsabloom.blogg.se

To see a world in a grain of sand

RSS 2.0