Exponering

Nu var det ett tag sen jag bloggade men de är så här att min pojkvän for hem och överaskade mig i veckan som varit, så jag har inte riktigt haft nån skriv lust! 
Men jag kände att jag ville skriva om nått som har just med PTSD (posttraumatiskt stresssyndrom) att göra och KBT (Kognitiv beteendeterapi
 
Exponering.. och de jag menar med exponering är  ex. om man råkat ut för en traumatisk händelse så kan man med exponeringsterapi börja läka så att säga och de man gör under terapin är att man ska gradvis börja prata om de som har hänt i då tid men inte bara de utan man ska även börja prata om känslorna man hade under händelsen och vad man tänkte på osv.
Men man kan inte ta allt på samma dag utan man måste kämpa sig igenom alla kännslor man har efteråt.
och de kanske låter lätt med de är inte.
alla känslor som man gömt undan dyker upp all skam och skuld  och rädsla!
 
Kämpa på!
 
 följ plåsterkampanjen på fb!
 https://www.facebook.com/plasterkampanjen?fref=ts 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

cajsabloom.blogg.se

To see a world in a grain of sand

RSS 2.0